Οι σωστές βιταμίνες ανάλογα με την κάθε ανάγκη

Οι σωστές βιταμίνες ανάλογα με την κάθε ανάγκη

Βρείτε αυτό που σας ταιριάζει και θωρακίστε τον οργανισμό σας

vitamins
Βιταμίνες υπάρχουν πολλές. Ποιές όμως είναι κατάλληλες για τις δικές σας ανάγκες; Δουλεύετε πολύ; Κοιμάστε λίγο; Έχετε πολλές υποχρεώσεις; Είστε καπνιστές; Έχετε αϋπνίες; Κάνετε καθιστική ζωή; Αθλείστε; Βρείτε τι ταιριάζει σε εσάς και θωρακίστε τον οργανισμό σας.

Διαβάστε όσα ακολουθούν, ανακαλύψτε ποιο προφίλ ταιριάζει περισσότερο στο δικό σας τρόπο ζωής και δείτε αν καλύπτετε τις επιπλέον ανάγκες του οργανισμού σας.
 
Οι πνευματικά «κουρασμένοι»
Είστε φοιτητής, καθηγητής ή ακαδημαϊκός; Η εργασία σας απαιτεί ιδιαίτερη συγκέντρωση και περνάτε ατέλειωτες ώρες διαβάζοντας;

work
 
Καθώς η πνευματική εργασία μπορεί να κουράσει τον εγκέφαλό μας και να μειώσει τα αποθέματα ενέργειας, οφείλουμε να προσφέρουμε σε αφθονία συγκεκριμένα θρεπτικά συστατικά, προκειμένου ο εγκέφαλός μας να μπορεί να λειτουργήσει. Μπορούμε να αντιμετωπίσουμε την πνευματική κόπωση με:


*Γλυκόζη, το βασικό καύσιμο του εγκεφάλου, που προέρχεται από τη διάσπαση υδατανθράκων. Η έλλειψή της διαταράσσει την ομαλή λειτουργία του εγκεφάλου. Είναι, επομένως, σημαντικό να διατηρείτε σταθερά τα επίπεδα της όλη την ημέρα, κυρίως με τη συχνή και ισορροπημένη κατανάλωση τροφίμων που περιέχουν υδατάνθρακες. Έτσι, εξασφαλίζετε τη σωστή λειτουργία του εγκεφάλου και βελτιώνετε την ικανότητα συγκέντρωσης, τη μνήμη και την απόδοσή σας.


*Αμινοξέα, μια κατηγορία ενώσεων με κυριότερες την τυροσίνη και την τρυπτοφάνη, που αποτελούν πρόδρομες ουσίες για ορμόνες και νευροδιαβιβαστές του εγκεφάλου, απαραίτητα στη ρύθμιση των εγκεφαλικών λειτουργιών.


* Πολυακόρεστα ω-3 λιπαρά οξέα, που αποτελούν βασικά δομικά συστατικά του εγκεφάλου και είναι απαραίτητα για το σχηματισμό των εγκεφαλικών νευρώνων. Ο οργανισμός, ωστόσο, δεν μπορεί να τα παραγάγει μόνος του, γι’ αυτό και πρέπει να τα λαμβάνετε μέσω της διατροφής σας.


*Βιταμίνες του συμπλέγματος Β, που είναι απαραίτητες για τη σωστή νοητική λειτουργία, επειδή συμβάλλουν στην καλύτερη λειτουργία του νευρικού συστήματος, διευκολύνοντας τη μεταφορά των νευρικών ερεθισμάτων. Επίσης, βοηθούν στην παραγωγή ενέργειας, στην τόνωση του μεταβολισμού και, επίσης, στη φυσιολογική λειτουργία του εγκεφάλου και του μυϊκού συστήματος.

vitamine life
 
Οι σωματικά καταπονημένοι
Αν η εργασία σας απαιτεί ορθοστασία ή έντονη σωματική άσκηση,τότε οι ανάγκες του οργανισμού σε ενέργεια είναι αυξημένες.
 
Η έντονη σωματική δραστηριότητα έχει ως αποτέλεσμα το σχηματισμό γαλακτικού οξέος στους μυς, γεγονός που μπορεί να προκαλέσει μυϊκή κούραση και πόνο, ενώ αν συνδυαστεί με έλλειψη σε συγκεκριμένα συστατικά, μπορεί να προκαλέσει κόπωση.
 
Αναπληρώστε, λοιπόν, τη χαμένη σας ενέργεια δίνοντας έμφαση σε τρόφιμα πλούσια σε:
 
*Ορισμένα μέταλλα, όπως ο ψευδάργυρος, που αποτελεί συστατικό των περισσότερων διαδικασιών και αντιδράσεων παραγωγής ενέργειας του οργανισμού, το μαγνήσιο, που είναι απαραίτητο συστατικό για τη σωματική ευεξία, ιδίως για άτομα με έντονη δραστηριότητα, και ο σίδηρος, που συμβάλλει στη μεταφορά οξυγόνου και στην παραγωγή ενέργειας στα κύτταρα, του οποίου τα χαμηλά επίπεδα σχετίζονται με παρατεταμένη αδυναμία και αναιμία.
 
*Αμινοξέα, για το «χτίσιμο» μυϊκής μάζας. Ενισχύουν την αντοχή, προλαμβάνουν την απώλεια μυϊκού ιστού και είναι υπεύθυνα για την επιδιόρθωση του μυϊκού ιστού μετά την άσκηση, ενώ ένα άλλο αμινοξύ, η L-καρνιτίνη, μεταφέρει καύσιμη ύλη στα μιτοχόνδρια για την παραγωγή ενέργειας, και σε άτομα με αυξημένες ενεργειακές ανάγκες συστήνεται ως συμπλήρωμα.
 
*Συνένζυμο Q10, που σχετίζεται με την πνευματική και σωματική ευεξία. Βοηθά στην παραγωγή ενέργειας και συστήνεται κυρίως σε ανθρώπους που ακολουθούν χρόνιες θεραπείες (π.χ. για τη χοληστερίνη), έχουν έντονο στρες και είναι ηλικιωμένοι. Η πρόσληψή του, ωστόσο, μέσω της διατροφής είναι μικρή, γι’ αυτό μπορεί να ληφθεί ως συμπλήρωμα.
 
Οι πολυβιταμίνες

Trends

COMPETITIONS