Γιατί δεν πρέπει να αποκλείσεις τη γλουτένη από τη διατροφή σου

Γιατί δεν πρέπει να αποκλείσεις τη γλουτένη από τη διατροφή σου

Δεν χρειάζεται να τη στείλεις στο πυρ το εξώτερον

WOMANEATING
Αν ακούς γλουτένη και αντιδράς όπως ο διάβολος με το λιβάνι, μάλλον, έφτασε η ώρα να αναθεωρήσεις. Δεν φταίει για όλα, όπως ενδεχομένως πιστεύεις.

Περίπου 100 εκατομμύρια Αμερικανοί προσπαθούν να την εξαλείψουν από τη διατροφή τους, ενώ μόνο το 1% του πληθυσμού έχει πραγματικά κοιλιοκάκη, μια διαταραχή του πεπτικού συστήματος που ενεργοποιείται από την πρωτεΐνη γλουτένη, η οποία βρίσκεται στο σιτάρι, το κριθάρι και τη σίκαλη.

Αν λοιπόν είσαι απόλυτα υγιής και νομίζεις πως θα χάσεις κιλά, κόβοντας τη γλουτένη, πλανάσαι. Γιατί το πιο πιθανό είναι ότι όχι μόνο δεν θα μειωθεί το βάρος σου, αλλά στο τέλος μπορεί και να αυξηθεί. Πολλά τρόφιμα ελεύθερης γλουτένης περιέχουν αρκετές θερμίδες, δεδομένου ότι έχουν περισσότερη ζάχαρη, λίπη και νάτριο από τα κανονικά προϊόντα. Μετά την επεξεργασία που έχουν υποστεί αυτές οι τροφές, χάνουν τη γεύση τους και έχουν ανάγκη από τα παραπάνω συστατικά. Αντί λοιπόν να αποφεύγεις τη γλουτένη, εστίασε καλύτερα σε μια υγιεινή διατροφή για να  χάσεις τα περιττά κιλά.

Διάβασε ακόμη: 

Περισσότερη προσοχή λιγότερες θερμίδες

Οι υδατάνθρακες δεν αυξάνουν απαραίτητα το βάρος μας

Έξυπνα tips που θα σε κάνουν να ξεχάσεις την πείνα

Σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Journal of Nutrition, το 90% των Αμερικανών δεν καταναλώνουν την απαραίτητη ποσότητα φυτικών ινών, γιατί επιλέγουν μια διατροφή ελεύθερης γλουτένης. Τα όσπρια, το καστανό ρύζι, τα δημητριακά ολικής άλεσης, είναι καλές πηγές φυτικών ινών, αλλά και γλουτένης. Αν λοιπόν τα αποφεύγεις, είσαι πιο επιρρεπής στα νοσήματα του γαστρεντερικού συστήματος, όπως στομαχικές κράμπες, εκκολπωμάτα.

Αν ακολουθείς μια δίαιτα ελεύθερης γλουτένης, ενώ δεν έχεις κοιλιοκάκη, ενδεχομένως δεν λαμβάνεις πολύτιμα θρεπτικά συστατικά και βιταμίνες όπως ο σίδηρος, το ασβέστιο, οι φυτικές ίνες και το φυλλικό οξύ. Άρα, διατρέχεις τον κίνδυνο να αναπτύξεις ανεπάρκεια βιταμινών και άλλων συστατικών. Επίσης, μπορεί να εμφανίσεις αδυναμία, κόπωση, απώλεια του τριχωτού της κεφαλής και μεταβολές στη διάθεση. Σε περίπτωση, όμως, που πρέπει να διακόψεις τη γλουτένη λόγω κοιλιοκάκης, είναι σημαντικό να έρθεις σε επαφή με έναν διατροφολόγο.

Επιπλέον, μπορεί να καταλήξεις να ξοδεύεις αρκετά περισσότερα χρήματα από ό,τι πριν που ακολουθούσες μια κανονική διατροφή, διότι τα προϊόντα ελεύθερης γλουτένης κοστίζουν δύο έως τρεις φορές περισσότερο, κατά μέσο όρο, από ό,τι τα τρόφιμα που περιέχουν αυτή τη πρωτεΐνη. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι κατασκευαστές χρησιμοποιούν συγκεκριμένες διαδικασίες για να αφαιρέσουν τη γλουτένη και να αποφύγουν τις μολύνσεις.

 Πηγή 

Fitness

COMPETITIONS