Ανδρέας Χατζηπιερής: Ένας ταλαντούχος γραφίστας που δημιούργησε το δικό του brand

Ανδρέας Χατζηπιερής: Ένας ταλαντούχος γραφίστας που δημιούργησε το δικό του brand

Μιλά στο MyLife και μας παρουσιάζει το «Τούτον»

toutoncover
Όταν συνάντησα τον Ανδρέα φορούσε μία μπλούζα της δικής του συλλογής και ένιωσα αμέσως ότι έχω να κάνω με έναν καλλιτέχνη. Μου μίλησε με ενθουσιασμό για τη δουλειά του και το brand το οποίο έχει δημιουργήσει. Ακούει στο όνομα «Τούτον».

Πώς γεννήθηκε η ιδέα για το «Τούτον», ένα brand που σχετίζεται με την κυπριακή παράδοση; 

Μου άρεσε πάντα η κρητική παραδοσιακή μουσική, αλλά και ο τρόπος με τον οποίο οι Κρητικοί αντιμετωπίζουν την παράδοση τους, και πόσο περήφανοι είναι γι’ αυτήν. Οι Κύπριοι, πιστεύω, έχουμε μια πιο υποτιμητική αντιμετώπιση προς την παράδοση μας. Γι’ αυτό τον λόγο, ήθελα να κάνω κάτι, με το οποίο να νιώσει ο κόσμος περήφανος που είναι από την Κύπρο. Έτσι, δημιούργησα το «Τούτον».

Γιατί το ονόμασες έτσι; 

Επειδή είναι σαν να αναφέρεσαι σε κάτι μοναδικό. Συχνά χρησιμοποιούμε την έκφραση: «τούτον ένει». Στην αρχή, σκεφτόμουν να του δώσω το όνομα «todo», που σημαίνει «όλα» στα ισπανικά. Μετά όμως είπα, γιατί να μη δώσω ένα όνομα σχετικό με το προϊόν; Κι έτσι, επέλεξα το συγκεκριμένο κυπριακό όνομα. 

AH1

Ποια προϊόντα λοιπόν δημιουργείς και πώς τα εμπνέεσαι; 

Μέχρι στιγμής, έχω δημιουργήσει μπλούζες, φλιτζάνια, κάδρα, τσάντες, φωτιστικά, keyrings και διακοσμητικά τοίχου. Όλα τα προϊόντα είναι εμπνευσμένα από την κυπριακή παράδοση. Τα πρώτα μου προϊόντα ήταν κάποια εγχάρακτα κάδρα, τα οποία δημιούργησα πριν σχεδόν δύο χρόνια. Το πρώτο μου κάδρο απεικόνιζε μια Κύπρια γιαγιά του 1878, την οποία απαθανάτισε ένας Άγγλος περιηγητής στο νησί. Εγώ, βέβαια, έδωσα στην εικόνα μια πιο γραφική και μοντέρνα προσέγγιση.

Άρα, εμπνέεσαι από διάφορες εικόνες, καταστάσεις και ιστορίες, που έχουν σχέση με την ιστορία του τόπου μας. 

Ακριβώς! Αυτή τη στιγμή, για παράδειγμα, ετοιμάζω κάποια κάδρα με τοποθεσίες από την Κύπρο. Γενικά, όμως, μου αρέσει να φέρνω στο φως άγνωστες ιστορίες από την κυπριακή πραγματικότητα, οι οποίες έχουν ένα ιστορικό και συναισθηματικό υπόβαθρο. Για παράδειγμα, την ιστορία της Μυριάνθης, μιας γιαγιάς που έζησε στην Πάφο, περιθωριοποιημένη από τη μικρή τοπική κοινωνία, που την αποκαλούσαν «πελή». Ως γραφίστας, θεωρώ, πως η εικόνα είναι ένα ζωντανό αντικείμενο, με ιστορία πίσω και ιστορία μπροστά.

Διάβασε επίσης: O Κύπριος πρωταγωνιστής του μιούζικαλ “On your feet!"

AH8

Ποιος είναι ο στόχος σου με τη δημιουργία τέτοιων προϊόντων; 

Για πολλές χώρες, όπως για παράδειγμα το Μεξικό, βλέπεις τα προϊόντα τους κι αναγνωρίζεις αμέσως τη χώρα προέλευσής τους. Αυτό, νομίζω, δεν το έχουμε στην Κύπρο. Στόχος μου είναι να φτιάξω ορισμένα προϊόντα που θα έχουν τα απαιτούμενα χαρακτηριστικά, ούτως ώστε όταν τα δει κάποιος να καταλάβει αμέσως πως είναι κυπριακά.

Συνεπώς, δεν απευθύνεσαι μόνο σε Κύπριους καταναλωτές. 

Ένας από τους στόχους μου, είναι να προβάλω την παράδοση μας και στο εξωτερικό. Άρα, απευθύνομαι σε όλο τον κόσμο που εκτιμά την παράδοση. Απευθύνομαι παράλληλα και στους Κύπριους της νέας γενιάς, δίνοντάς τους το κίνητρο να ανακαλύψουν και να αγαπήσουν την παράδοση του τόπου τους.

AH9

Θεωρείς ότι η παράδοση ενδεχομένως να σε περιορίζει ως δημιουργό; 

Όχι, η παράδοση είναι κάτι το οποίο δεν τελειώνει ποτέ. Μπορεί κανείς να ανακαλύπτει συνεχώς νέα και ενδιαφέροντα πράγματα σχετικά με την παράδοση. Και στα ήδη υπάρχοντα ακόμα, μπορείς να δώσεις πολλές μορφές και να δημιουργείς συνέχεια κάτι καινούργιο.

Δε σκέφτηκες ποτέ να δημιουργήσεις κάτι που να σχετίζεται με την επικαιρότητα;

Δε θα ήθελα να μπω σ’ αυτό το τριπάκι. Δε θέλω να αισθανθεί κάποιος ότι κάνω κάτι απλώς για να πουλήσω. Θα έλεγα πως έχω μια πιο κουλτουριάρικη προσέγγιση στα πράγματα. Σε αντίθετη περίπτωση, δε θα ήμουν ευχαριστημένος με τον εαυτό μου.

AH10

Ποια προϊόντα είναι πιο διαδεδομένα στην παρούσα φάση; 

Τα πιο διαδεδομένα είναι οι μπλούζες. Θα ήθελα, όμως, να κυκλοφορήσουν και τα άλλα. Προσπαθώ να κινηθώ στον τομέα του κοσμήματος και γενικότερα σε πιο χρηστικά αντικείμενα. Οι μπλούζες, παρ’ όλα αυτά, είναι το πιο κατάλληλο προϊόν, όσον αφορά την προώθηση.  

Πώς προωθείς, αλήθεια, τα προϊόντα σου;

Με συνεχή διαφήμιση. Συμμετέχω σε διάφορα παζαράκια και φεστιβάλ, στα οποία προωθώ τα προϊόντα μου. Σε κάποιο φεστιβάλ, μάλιστα, φορούσα μια απ’ τις μπλούζες μου και μια κοπέλα αναγνώρισε το προϊόν. Ένα περιστατικό που με χαροποίησε ιδιαίτερα.

Διάβασε ακόμα: Ένας χαρισματικός cake designer

AH3

Πέρα από τέτοιες διοργανώσεις, πού μπορεί κάποιος να δει και να προμηθευτεί τα προϊόντα σου; 

Μπορεί κάποιος να παραγγείλει τα προϊόντα από τα social media, το facebook και το instagram. Επιπλέον, έχω τη δική μου ιστοσελίδα, η οποία λειτουργεί ως online store. Παράλληλα, συνεργάζομαι με δύο καταστήματα, στα οποία μπορεί κάποιος να βρει δημιουργίες μου. Το ένα είναι το «Le and tonic» (πρώην Κόκκινο Ποδήλατο) στη Λευκωσία και το άλλο είναι το «Acappela» στη Λάρνακα.

Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται αύξηση στους Κύπριους δημιουργούς. Πόσο σε φοβίζει ο ανταγωνισμός; 

Ο κάθε γραφίστας έχει διαφορετική οπτική γωνία κι έχει τεράστιο ενδιαφέρον να παντρεύεις ιδέες. Με ενδιαφέρει, συνεπώς, η συνεργασία. Κάτι που έχω ήδη κάνει, ζητώντας από έναν γραφίστα που σχεδίασε κυπριακές λίρες, να τις προσθέσω σε μία απ’ τις μπλούζες μου. Οπότε, θα έλεγα πως δεν είμαι καθόλου ανταγωνιστικός τύπος! 

Δες ακόμα: Συνέντευξη: Λουκάς Φουρλάς: «Έχω τον στόχο μου και θα τον κυνηγήσω μέχρι τέλους, με αξιοπρέπεια, ήθος κι εντιμότητα»

AH2

Trends

COMPETITIONS