Μήπως πάσχεις από το σύνδρομο επαγγελματικής εξουθένωσης;

Μήπως πάσχεις από το σύνδρομο επαγγελματικής εξουθένωσης;

Ποια είναι τα σημάδια, πώς να το αναγνωρίσεις και τι να κάνεις

womantired
Μόλις ήπιες καφέ, αλλά νιώθεις εξαντλημένη. Έχεις τόσα πράγματα να κάνεις που αγχώνεσαι και μόνο που τα σκέφτεσαι. Ξέρεις ότι δεν έπρεπε να αναλάβεις κι εκείνο το νέο project, αλλά μεταξύ μας, δεν είχες και επιλογή. Έχεις φορτωθεί περισσότερα από όσα μπορείς να διαχειριστείς και αισθάνεσαι εγκλωβισμένη. Γνώριμο το σενάριο; Μήπως ισχύει και στη δική σου περίπτωση; Πρόσεχε γιατί ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας προειδοποιεί για το σύνδρομο επαγγελματικής εξουθένωσης, γνωστό και ως burnout.

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας ανακοίνωσε ότι το burnout περιλαμβάνεται στην 11η Αναθεώρηση της Διεθνούς Ταξινόμησης των Ασθενειών (ICD-11). Ένα εγχειρίδιο, ουσιαστικά, που παρέχει κατευθυντήρια γραμμή στους ιατρούς.

Σύμφωνα με τον ΠΟΥ, το burnout δεν είναι ιατρική πάθηση ή ασθένεια, αλλά είναι ένας παράγοντας που επηρεάζει την κατάσταση υγείας ή την επαφή με τις υπηρεσίες υγείας. Αυτό σημαίνει ότι οι άνθρωποι μπορούν να προσεγγίσουν τους γιατρούς ή άλλους επαγγελματίες υγείας λόγω των σχετικών συμπτωμάτων. Το burnout ορίζεται στο ICD-11 ως ένα σύνδρομο που θεωρείται ότι προέρχεται από χρόνιο στρες στο χώρο εργασίας, το οποίο δεν έχει αντιμετωπιστεί με επιτυχία. 

Το σύνδρομο επαγγελματικής εξουθένωσης χαρακτηρίζεται από τρία κύρια συμπτώματα: συναισθήματα της εξάντλησης της ενέργειας, αισθήματα αρνητικότητας που σχετίζονται με τη δουλειά ενός ατόμου και μειωμένη επαγγελματική αποτελεσματικότητα.

Πώς να φέρεις τη δουλειά σου, στα μέτρα σου

Παρόλο που αυτά τα συμπτώματα μπορεί να είναι ορατά σε καταστάσεις που δεν σχετίζονται με τον συγκεκριμένο σύνδρομο, ο ΠΟΥ δηλώνει ότι η διάγνωση πρέπει να χρησιμοποιείται μόνο σε επαγγελματικό πλαίσιο. Οι επαγγελματίες υγείας πρέπει επίσης να αποκλείσουν πρώτα τη διάθεση και τις διαταραχές άγχους πριν κάνουν τη διάγνωση.

Σύμφωνα με μια έρευνα του 2017 από το μη κερδοσκοπικό αμερικανικό ινστιτούτο άγχους, η εργασία είναι η τρίτη πιο κοινή αιτία άγχους για τους Αμερικανούς. Το CDC αναφέρει ότι κατά μέσο όρο οι Αμερικανοί ξοδεύουν το 8% περισσότερο χρόνο εργασίας από ό, τι πριν από 20 χρόνια, για 47 ώρες την εβδομάδα κατά μέσο όρο. Επιπλέον, το 40% των εργαζομένων λέει ότι η δουλειά τους είναι αγχωτική, σύμφωνα με το CDC, και το 26% αισθάνεται ότι έχει «καεί» από τη δουλειά.

Πώς να κοινωνικοποιηθείς στη δουλειά

Το μεγάλο ερώτημα λοιπόν, είναι ένα: Πώς διαχειρίζεσαι αυτόν το φόρτο εργασίας, χωρίς να χάσεις το μυαλό σου, αλλά και τη δουλειά σου σε αυτές τις δύσκολες εργασιακές συνθήκες που ισχύουν στην εποχή μας; Να βρεις διεξόδους εκτόνωσης, όπως το να περνάς καθημερινά μισή ώρα στο γυμναστήριο.  Μια μελέτη του 2017 υποστηρίζει ότι η άσκηση μπορεί να μειώσει την εξάντληση που σχετίζεται με την εργασία.

Άλλες έρευνες δείχνουν ότι το άγχος που σχετίζεται με την εργασία μπορεί να πλήξει τους ανθρώπους σκληρότερα εάν δεν λαμβάνουν υποστήριξη στο σπίτι ή στο κοινωνικό τους περίγυρο έξω από την εργασία. Επίσης, επιβάλλεται να κάνεις μικρά διαλείμματα μέσα στην ημέρα.

Όσα πρέπει να αναλογιστείς προτού δώσεις επιστολή παραίτησης

 

Πηγή 

 

Ψυχολογια